Bij De Pastorie bieden wij 24 uur per dag hoogwaardige zorg, begeleiding en oprechte aandacht aan onze bewoners. Wij hechten grote waarde aan kwaliteit van leven, welzijn, zelfstandigheid, gezondheid en een goede en zorgvuldige afronding van het leven. Dat doen we door de eigen regie van onze bewoners centraal te stellen en hen te stimuleren tot behoud en verbetering van alledaagse vaardigheden. Onze medewerkers, die zijn geselecteerd op passie voor het vak en liefde voor de medemens, hebben volop aandacht voor individuele wensen en keuzemogelijkheden.
Onze bewoners een aangenaam leven bieden. Daar staan wij voor.
Ieder mens is uniek met zijn of haar eigen levensverhaal. De Pastorie is ervan overtuigd dat het leveren van hoogwaardige zorg, met aandacht voor de unieke mens, alleen mogelijk is als onze bewoners zoveel mogelijk eigen regie houden binnen een veilige en geborgen setting. Wanneer dit door het ziektebeeld niet meer volledig kan, nemen wij samen met de naasten (waar dat nodig is) de regie over met zoveel mogelijk behoud van eigenheid. We werken daarbij nauw samen met de huisarts, specialist ouderengeneeskunde en andere professionele hulpverleners.
De medewerkers van de Pastorie zijn liefdevol en gepassioneerd. Ze hebben volop aandacht voor individuele wensen en keuzemogelijkheden. Samen creëren ze een veilig en warm thuis.
Het team bestaat uit:
Voor de bedrijfsstructuur van de Pastorie is gekozen voor een holding met een tweetal werkmaatschappijen. De ondernemingsvorm voor deze bedrijven is de Besloten Vennootschap (B.V.). De eigenaar van de personal holding vormt het bestuur en is eindverantwoordelijk voor de organisatie. De Raad van Commissarissen ziet toe op het beleid en op de gang van zaken. De bestuurder, mevrouw M. (Marjolein) Wissema, hecht veel waarde aan ‘good governance’.
De Raad van Commissarissen (RvC) van de Pastorie bestaat uit drie leden met ieder hun eigen expertise op juridisch, zorg en financieel gebied.
Binnen de raad wordt gewerkt volgens de toezichtvisie, gebaseerd op de uitgangspunten van de Governance Code. De RvC ziet toe op de kwaliteit van de zorg en bedrijfsvoering binnen De Pastorie. De RvC borgt de belangen van diverse stakeholders. Hier kunt u de toezichtvisie lezen.
Bij de Pastorie vinden wij het belangrijk dat er een medezeggenschapsraad is en dat deze goed wordt geïnformeerd. De medezeggenschapsraad bestaat uit bewoners en/of contactpersonen. Zij behartigen de belangen van de bewoners in de Pastorie. Als onderlegger wordt de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen gehanteerd (WMCZ).
De medezeggenschapsraad bestaat uit de volgende leden:
Wilt u meer informatie over de medezeggenschapsraad, of wilt u contact opnemen met een van de leden? Neem dan contact op met de leden via het e-mailadres: mr@pastorie-aarlerixtel.nl
Om optimale zorg en dienstverlening te bieden aan haar bewoners werkt de Pastorie samen met diverse lokale, regionale en landelijke (zorg)organisaties.
Voor verdere informatie klik op een van de onderstaande links:
Hieronder vindt u het kwaliteitsverslag van de Pastorie over verslagjaar 2018, 2019, 2020 en 2021.
De Pastorie vindt het belangrijk om kwalitatief hoogwaardige zorg te leveren, rekening houdend met de wensen en behoeften van de bewoner. In het verslag leest u hoe wij deze kwaliteit waarborgen.
Dit kwaliteitsverslag is geschreven naar aanleiding van het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Het kwaliteitskader is als kwaliteitsstandaard opgenomen in het wettelijke Register van het Zorginstituut. Dit Register maakt zichtbaar wat zorgaanbieders, cliënten en zorgverzekeraars hebben afgesproken over wat goede zorg is en vormt de basis voor toezicht en verantwoording.
Klik hier voor het kwaliteitsverslag van 2022
Klik hier voor het kwaliteitsverslag van 2021
Klik hier voor het kwaliteitsverslag van 2020
Klik hier voor het kwaliteitsverslag van 2019
Klik hier voor het kwaliteitsverslag van 2018
We hopen dat uw verblijf volledig naar wens is, maar mochten er toch zaken niet naar tevredenheid zijn of zelfs een klacht opleveren dan gaan we hier graag met u over in gesprek. Er kan dan direct worden gekeken naar mogelijke verbeteringen.
Indien dit voor u niet de oplossing biedt of om welke andere reden dan ook, kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris of de vertrouwenspersoon.
De Pastorie is aangesloten bij branchevereniging Riant Verzorg Wonen. Via deze branchevereniging kunt u als bewoner of diens naaste een beroep doen om de klachtenfunctionaris en de vertrouwenspersoon.
Zie bijlage voor uitgebreidere informatie en contactgegevens.
20230315 Klachtenfunctionaris en vertrouwenspersoon
Daarnaast is de Pastorie aangesloten bij De Geschillencommissie.
Om een veilige woonomgeving te creëren en te behouden willen wij een aantal huisregels onder uw aandacht brengen.
Eigendommen
Het is niet toegestaan om eigendommen van ons mee te nemen naar buiten de Pastorie. Bij het veroorzaken van beschadigingen van onze eigendommen bent u geheel aansprakelijk voor de reparatie en/of vernieuwingskosten. Wie kleding of andere eigendommen kwijt raakt, kan daarvoor niet de Pastorie aansprakelijk stellen. Gevonden voorwerpen die niet van u zijn, dient u in te leveren bij een van onze medewerkers.
Geluid
Geluid van televisie en radio in de algemene ruimten wordt bediend door onze medewerkers, zo zorgen wij voor een prettig geluidsniveau.
Stoffering studio en appartement
Wij adviseren u om in uw woonruimte een harde vloerafwerking toe te passen. Dit is voor het gebruik van een rollator of rolstoel praktischer.
Huisdieren
Huisdieren zijn bij de Pastorie toegestaan in goed overleg en onder bepaalde voorwaarden.
Niet roken
Er geldt een algeheel rookverbod in het pand. Er mag wel buiten op aangewezen plaatsen gerookt worden.
Alcohol en verdovende middelen
Onder invloed zijn van alcohol en/of verdovende middelen dat leidt tot overlast voor andere bewoners/gasten, is niet toegestaan. De wettelijke regelingen zijn ook bij de Pastorie van toepassing.
Fotografie
Het fotograferen/filmen van bewoners, clienten, gasten of personeel op foto, video of film is niet toegestaan.
Gedrag
Bij bedreiging, mishandeling en andere vormen van agressie jegens bewoners, cliënten, gasten en personeel nemen wij maatregelen. Hinderlijk en aanstootgevend gedrag wordt niet geaccepteerd.
Klachten
Heeft u een klacht? Wij horen dat graag van u. Vertel ze aan een medewerker, zodat wij de klacht kunnen verhelpen